SKY Airlines İnsan Kaynakları Departmanı, çalışanların sadece iş
yaşamına değil iş dışı hayatlarına da katkıda bulunma ilkesini
benimsemiş kadrosuyla, gerek iş gerekse özel yaşantıda yaşam kalitesini
yükseltme, çalişanların motivasyon ve yaratıcılıklarını besleme,
geliştirme ihtiyaçlarını tespit etme ve karşılama (eğitim vb.),
çalışanlarına kariyer olanakları sunma yoluyla bireyin verimliliğini en
üst düzeye çıkarma çabası içindedir. Yine, bu çaba çerçevesinde
gerçekleştirdiği başlıca faaliyetler;
* Çalışanlara adil davranılmasını sağlamak,
*
İş analizleri ile işin gerektirdiği görev ve sorumluluklarını
belirlemek ve şirkette istihdam edilecek işgören (doğru ise doğru
eleman) niteliklerini saptamak,
* Stratejik insan gücünü planlamak,
* İşgören seçimi, işe alınması ve oryantasyonu,
* Çalışanların performanslarını arttırıcı sistemler oluşturmak,
* Kariyer planlamasında çalışanlara rehberlik etmek,
* İşletme disiplini ve öneri mekanizmalarını oluşturmak,
* Çalışanların performansını etkileyebilecek bireysel sorunlarla ilgilenmek,
* İşletme içi iletişim sistemini (bilgi akışını) oluşturmak,
* İşletmelerde şirket kültürünün geliştirilmesine katkıda bulunmak,
* Çalışanların kişisel ve mesleki gelişimine katkıda bulunmak,
* Örgütsel gelişim için proje ve programlar hazırlanmasıdır.
Tasarının
özünde insan odaklı yönetimin yattığına inanan SKY Airlines İnsan
Kaynakları Departmanı, çalışanların eksikliklerini gidermeyi ve onların
gelişimlerine katkıda bulunmayı hedeflemektedir. Yapılan iş analizleri
çalışmaları sonucunda ortaya çıkarılan iş tanımlari ile buna bağlı
olarak hazırlanan performans degerlendirme sistemiyle çalışanların
geliştirme ihtiyaçlarını belirleyerek ihtiyaci olan çalısanlara gerekli
konularda hizmet, yardım, destek vb. verilmesini sağlamaktadır.